SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Friday, September 3, 2010

Jangan Panggil Aku GEMUK!

 
Jangan panggil orang GEMUK walaupun realitinya beliau gemuk. Jangan menyinggung perasaan diorang walaupun kadang-kadang niat kita cuma nak bagitahu dia semakin berisi. Janganlah menggunakan perkataan gemuk, debab, tembun, montel, tembam, dan apa-apa jua perkataan yang sama erti dengannya. Kenapa??? Satu kajian telah dilakukan di Universiti Horishima, Jepun, perkataan-perkataan yang saya nyatakan diatas menjadi punca yang meransang keaktifan otak yang mencetuskan rasa marah dan takut di kalangan wanita. Sedangkan untuk kaum lelaki pulak, perkataan-perkataan itu meransang otak mereka untuk berfikiran rasional dan lebih bijak ketika menyelesaikan masalah. So lepas ni kalau la ada sesaper tanya, "aku rasa seluar aku ketat la, dah gemuk ke aku?". Pandai-pandai la korang pikir apa nak jawab!

13 comments:

sizuka[Izzati] said...

haha betul betul.boleh down kot.huhu~

Atsuko Ichirou said...

tapi ade gak org yg lebih gemok dari kite sebok cakap yg kite nie gemok....ee...menci!!!

Apa Yang Panas said...

Atsuko Ichirou----kalau gitu,bg aje dia hadiah cermin besar!!! hahaha :P

Cik Bucken said...

bulan pose ni gerenti x gemok..da smpai raye nnt..siapla..soklan ni msti besepah-sepah org tanye =P

NAJ HEBAT said...

hai awak.. lu nampak taf.. pehe lu mmg mantop.. tip top. lu tak gemok!

Puteri Himie Emy said...

sebenarnya mmg ada kelemahan jugak bila kata cam tu tapi semanggat diri sendiri yg membantu tuk mencapai keterampilan diri samaada owg tu sendiri selesa atau tak dengan dirinya kurus, tembab, kurus dan mcm2 lagi.Bagi yg nak cantik dan jaga pernampilan tak kisah le gemuk ataupun kurus ttp nak berlawa jugak. bak kata NABIL.. Lu Pikir la Sendiri.. :))

beLLa said...

pompuan mmg risau cket klw org ckp dye da gmok. sentitip.haha

Black_roses92 said...

hehe..sy gemokz!! bukan sy cakap. my family. sebab sy paling besar antara cousins yg lain.. haha.. hakikat ku gemok!! yeaahh!! ;D

g0m0k9enDek said...

adakah ak tidak sensitiffff??? hahahaha~~ kalo itu knyataan, itu diri kita, kenapa nak malu............

hillmie said...

teringin na gemuk ckit ;p
sbb org kta bdn aku mcm myat hidup
hehehe ;p

cik ayin said...

betol la..

selalu jek kecik hati dgn org yg rapat dgn kite ni.

yela,kite senyum x semestinye kite suke kan.

emo plak..
hihi

Norsuriana said...

you look more gorgeous with PREMIUM BEAUTIFUL CORSET

email : rosesared81@yahoo.com
ym : rosesared81
blog : http://ros3sar3d.blogspot.com
hp:0129561236

Adiermi O'mida said...

aku lak...klu org ckp cm 2 kt aku... jgn korang panik bila korang tengok asap kuar dr telinga aku...tu tanda2 nk warming up... bersedia ler korang!