SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Saturday, February 12, 2011

DIAKAH CINTA SEJATIKU???

Bagaimana cara untuk mengenal pasti adakah dia cinta sejati anda? Atau sekadar cinta monyet? Atau cinta tol yang sekadar singgah sekejap-sekejap pastu blah? 
Bagi pasangan bercinta, bila si perempuan dilamar menjadi isteri si lelaki, pasti gundah gulana untuk memberi jawapan. Banyak yang perlu difikirkan. Benarkah dia jodoh anda? Benarkah dia cinta sejati anda? Benarkah keputusan yang anda bakal buat?
Bagaimana caranya untuk mengenalpasti benarkah dia cinta sejati kita? Adakah dengan menemani kita ke hulu ke hilir boleh dikatakan dia cinta sejati kita? Pada saya itu bukan cinta sejati tapi sekadar menuruti kehendak si kekasih. Atau adakah dengan menunaikan segala permintaan anda, sidia boleh dikatakan cinta sejati anda? Atau dengan kemewahan? Atau dengan wang ringgit? Tepuk dada tanya selera. Apa kata anda?

9 comments:

bakawali said...

sebelum ni mcm2 ragam pakwe yang anna kenal..ada yang suka ambik kesempatan, ada yang terlalu mengongkong, ada yang panas baran..ada yang suka memaksa... sorry la..kalu nana nmpak perangai sidia mcm tu..bye2 jela...

Miss Nurun said...

bila dah sampi masanya, hati kite sendiri akn bgtau die tu cinta sejati kite or tak.

qiqiwan said...

boleh ke pcaye ngn cinte sejati??adkah mnusia ni betol2 fhm dgn mksd sjaty??4 me there is no sejati pon dlm dunia...lpe kn je fairy tale yg dbuat oleh disney world..hak3...cinta hny diciptakn utk memnuhi fitrah mnusia..juz get the basic from islam...kalo nk pilih laki pilih la yg btakwa...btanggung jawab,n so on...mcm tu gak ngn laki...kalo nk pilih pompan pilih la 4 yg basic...kcntiknye...agama nya...harta nya..nasab nya...

papadam said...

Bila sidia dpt menerima segala yg buruk ttg kita dan sebaliknya. Dan sama2 berusaha utk memperbaiki kelemahan diri. Mungkin xlast 4 ever, tp, bg adam, kita bg yg terbaik kpd cinta kita pd waktu itu.

ain said...

si dia... seseorg yg sanggup bersusah senag dgn kita...terima siapa diri kita seadanya!!

+akufobia+ said...

cari yang mencintai DIA.IA DIA akan memudah kan untuk kita sesuai kan untuk dia.

FariehanIbrahim [LBC] said...

nanti bila da jumpa org yg betul,
kita sendiri boleh rasa samada dia jodoh kita or tak.
jodoh rahsia Allah. ^^

fArAh!! said...

dalam dunia ni, mcm2 ragam manusia ada..laki atau pompuan sama je..nak dapat cinta yang sejati bukan nya mudah..

mirA_syuK 9088 said...

sy sgt sokong pe yg apa yg panas ckap 2...pe yg pnting kejujuran..kalo die juz ikut kehendak, kemewahan, sume 2 xpnting pn...yg pnting keikhlasan si laki dan pmpn..cm ne nk thu die ikhlas ke x, ykin dgn kti hti dan mohon ptunjuk dr-NYA..:)