SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Sunday, February 6, 2011

BUKTIKAN CINTAMU!

Buktikan cinta?Apa tindakan anda apabila anda diminta untuk membuktikan cinta anda terhadap pasangan anda?Apa yang anda akan lakukan untuk buktikan cinta pada sidia?Kalau buat tak tahu,takut dikatakan tak cinta.Jadi macam mana ek?
Adakah dengan bagi segala gaji anda kepada sidia boleh dikatakan bukti cinta?Atau dengan manjakan sidia dengan hadiah yang nilainya mungkin pada mak anda pun anda tak pernah bagi?Atau dengan jadi pak turut?Jika anda sebagai kekasih@isteri@suami,apa yang anda harapkan sebagai bukti dia cintakan anda?Bagi saya,bukan wang ringgit jadi ukuran [tapi janganlah tahap kedekut ala-ala Haji Bakhil],bukan harta tinggi melangit yang saya pandang,cukuplah dengan kasih sayang,perhatian,kejujuran,keihklasan sidia pada saya sebab cinta tak ternilai harganya.
Bukti sidia cinta,kalau dia miskin,dia berusaha cari rezeki sebab taknak orang yang dia cinta susah.Senang kata,sidia seboleh-bolehnya nakkan yang sempurna untuk kita dan sediakan apa yang terbaik untuk kita semampunya.Bukannya meminta-minta benda yang tak patut.Apa kata anda?

18 comments:

nelly said...

Cinta itu suci . tak ada sebab untuk mencintai seseorang . .
bagi Nelly , buktikan cinta itu bila kita ikhlas dengan seseorang .
=)

SAIKO said...

bagi aku, cinta tu lagi suci kalau kita tak cari, tapi dia yang datang sendiri (n_n)

musZyguRlz said...

terima org yng sayang dan cintai kita dari menyintai seseorang.... :)

Mawar Merah said...

Cinta tak perlu utk dibuktikan. Bila tiba masanye, cinta itu akan terbukti sendiri. Cth: Bila dah smpi time kawin, masing2 akan berusaha utk berkawen. Bila time pasangan susah, pasangan lg satu akn membantu. Itu la tanda cinta.

KUREKURE COMEL said...

bg kasih syg sudah mencukupi...huhuhu

neesa said...

cinta itu sendiri indah..
yg create mslh tu individu..
nak buktikan.. sebelum tu
fhm sendiri apa itu definisi sebuah cinta..

zurena said...

Cinta itu amat indah dan unik...x perlu dicari... ia dtg sendiri dr hati yg tulus suci...

nuriz said...

cinta dgn hati ikhlas, yg penting jgn serahkan body udah le

nis humairah said...

stuju ngan nuriz,
pandai2 la jge diri,
boleh pndang2
jgn pegang2 narh~ ^^

qiqiwan said...

cinta x perlu dibuktikan...
sbb cinta tu bkn brg...
cinta tu utk dirasa melalui naluri...

eja said...

tajuk entry anda cinta ada kene mengena dgn entry saya ni http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/02/sejambak-bunga-cinta.html

Woofer Storm said...

cnta yang kekal abadi cuma cinta pda ilahi..

follower 677 kat sni^^

kay-N said...

bukti nya..hmmmm saya masih lagi jadi kekasih awak..hahahahahaha..aci x macam ni???

ammboi.blogspot said...

ajal maut - jodoh pertemuan semua d tgn tuhan.. apa yg penting kita tetap kena berusaha dan seterusnya barulah bertawakal...amin

Baca Sini : Mencari Cinta Sejati Memang Memerlukan Kesabaran

suhaisweet said...

Nak jiwang malu lak rg lain tengok..isk

pak long said...

salam...
meminta pada yg kasih..pinta biar berpada...semua sederhana

papadam said...

Er..... Bukti tu perlu. Bukan utk dilihat, tp untuk dirasa. Bila keindahan cinta dpt dirasai, btol la bercinta. Jika yg dirasa adlh sakit hati, takut, cemburu menggila, baik jgn siksa jiwa

Amira Naddia said...

lelaki yg baek memg ptut bekerja keras utk bahagia kn pasangan..

tp kalau kite mintak kapal selam tuh da mlampau la kn