SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Thursday, February 17, 2011

CINTA ITU BUTA???

Benarkah cinta itu buta?Atau mereka yang bercinta itu buta?Yang mana satu agaknya ye?Kenapa orang selalu kata cinta itu buta?Takkkkkkk,cinta tak buta.Cinta tak ada matapun!Yang buta adalah manusia yang bercinta!Kenapa?
Bila dah terang-terang pasangan anda tu negatif,tapi tetap bersama,tetap setia kononnya demi cinta,haa itulah yang butanya.Cinta satu perasaan yang indah.Tapi apa ertinya cinta bila anda didera?Tidak kira penderaan fizikal mahupun mental.Bila itu terjadi,itu bukan cinta.Pernahkah anda tengok orang yang buta kerana cinta?Ini bukan kisah Kassin Selamat ok?Saya ada tengok satu couple ni.Yang perempuan sanggup bagi duit,sanggup berlapar kerana nak bagi pada si lelaki duit untuk belanja walhal si perempuan masih belajar manakala si lelaki dah berkerja tetap.Bila tanya kenapa,jawab si perempuan,ala tak apelah demi orang yang dicintai jugak...Eh cik adik,itu bukan cinta tapi perguna.Berpada-padalah bercinta sebab cinta tak ada mata.Jangan sampai kita yang ada mata ni jadi buta kerana cinta.Tak dapat nampak mana yang patut dan mana yang tak patut...Fikir-fikirkan... :)

13 comments:

Gildo Kaldorana said...

Saya percaya, itu cinta buta.
Kalau tidak, mana isteri saya mau sama saya??
Salam kenal

kmvsblogger said...

cinta sesuatu yang indah..chewaaaah..

papadam said...

saya pakai spek.... tidak buta, tapi x brapa nampk

Puteri Balqis said...

Sebab tu tak boleh mencintai manusia melebihi cinta kepada-Nya...(",)

izz3™ 2011 said...

samar2 lagi

tomatokering :) said...

menci lah pompuan bgi duit kat laki senang2 je.. pastu kena tipu.. padan muka..haha :P

fariza fauzi said...

rabun je boleh tak?

Dhia Delisha said...

buat2 x nampak? hehe~

orang muo said...

betul..cinta itu buta sbb dia x de mata he he.. banyak org dibutakan oleh cinta..walau apapun cinta itu amat penting dlm kehidupan manusia.. tanpa cinta dunia akan jadi huru hara

DzulChronicles said...

cinta itu buta, sebab tu org bercinta tu meraba2,haha

Pacek ABU sifir said...

cinta memang buad manusia buta....macam aku yang tengah buta sekarang... hakhak...tapi tak la sebuta macam gul dalam en3 neh hihihi....

..:..Rez Iras ..:.. said...

cintai dengan sederhana :)

syairahmohdanuar said...

cinta sempurna.haha.