SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Thursday, January 27, 2011

MAAF!!!

Sukarkah untuk minta maaf? Anda ada buat salah? Menyakiti hati orang lain? Melukai hatinya? Tapi taknak minta maaf! Kenapa??? Kerana ego menguasai diri? Malu? Malu minta maaf tapi perasaan bersalah menguasai diri? Haa kat sini ada tipsnya...
Paling senang, jumpa dia atau telefon cakap 'saya minta maaf'. Kalau tak pandai susun ayat, takut nak minta maaf sekali terkeluar ayat lain, belilah kad. Melambak kad di pasaran yang ada kata-kata maaf. Ataupun bagi nota kat dia. Yang penting ada kata-kata maaf atau sorry. Atau kalau anda kreatif, lukislah apa-apa animasi. Yang macam kat atas pun ok jugak. Pasti orang yang telah anda sakiti tu tersenyum dan memaafkan anda dan anda pula tidak dihantui rasa bersalah. Tak salah jika anda minta maaf kan? Jom try..

9 comments:

Henry Zackery said...

nice entry... manusia kdg2 memang ego.. buangkan sje ego 2, bkn dapat ape pn kn..hehe :) Blog Bebas

Faza said...

walaupun sukar..maafkanlah orang lain sepertimana kite mahukan orang lain maafkan kite..

misyamissyou said...

hm..kdg2 org yg xmtk maaf ni sbb org tu masih tak sdar lagi kesilapan dia..

FariehanIbrahim [LBC] said...

kata2 maaf mesti seiring dgn kemaafan dlm hati skali,
aah, kdg2 mnusia ego n malu nk mtk maap. sdgkn nabi ampun kn umat, apalh kita manusia biasa kn. =)

KUREKURE COMEL said...

"saya minta maaf ye.....mmg senang..tp org yg terima maaf tu ikhlas ke memaafkan..."


ni pengalaman mina jugak...siap kna sound lg..benci i tau....hehehe

si unique said...

nice entry setiap manusia mlakukan kesalahan..so rajinb2 lah memohon kemaafan dan saling memberi kemaafan :)

Taip Saja said...

memohon maaf dapat mengelakkan permusuhan..so, sama2 la kita bermaafan kalau ada wat salah..

Aku Sofinah.L said...

hehe..jangan la malu say sorry tuu..huhu..kan dah wat salah..

papadam said...

Kadang2 xbleh maafkan org. Tp, percayalah. Dgn kemaafan akan membantu kita utk melupakan dia.