SETIAP KLIK ANDA MEMBAWA MAKNA YANG BESAR KEPADA SAYA

Wednesday, December 1, 2010

KEAJAIBAN AIR MATA

Air mata mengalir bukan hanya kerana duka malah ada juga yang mengalirkan air mata kerana gembira. Jika dulu wanita dan air mata tidak dapat dipisahkan, tetapi kini lelaki juga tidak janggal sekiranya mengalirkan air mata. Menagislah.. Keluarkan air matamu kerana .....dot...dot...dot.. Haa jom baca..!
Menangis @ mengeluarkan air mata banyak faedahnya. Jom semak..

  • Membunuh bakteria - Air mata kia mengandungi cecair yang dipanggil lisozom yang dapat membunuh bakteria antara 90 hingga 95 % dalam hanya 5 minit. Jadi anda tak payah susah-susah nak beli ubat di farmasi. Menangis aje..
  • Membantu penglihatan - Air mata dapat mencegah dehidrasi pada membran mata yang biasanya membuatkan penglihatan anda jadi kabur.
  • Meningkatkan mood - Bila menangis, ia menurunkan tahap depresi dan meningkatkan kembali mood anda.Air mata akibat menangis mengandungi 24% protein albumin yang berfungsi dalam menstabilkan sistem metabolisme dalam badan berbanding air mata yang dihasilkan dari iritasi mata.
  • Melegakan perasaan - Pelbagai masalah yang melanda sekalipun, walau serabut macam mana sekalipun fikiran anda, anda akan berasa lega apabila menangis.

Haa jangan malu-malu nak menangis... Jom menangis!

6 comments:

Rimau Sakti said...

air mata yang mungkin boleh membawa kita ke syurga...amin..

shahjiehan said...

nice!

Anonymous said...

aku pun tak ingat bila kali terakhir aku menangis...hehe

papadam said...

jom nangis

Unknown said...

hobi sy suke menangis!! haha,,jom2x,,same2 nges,,hehe

eVy-D-YaNa said...

setuju!



Talk of A Soul